Pitanje:
Kada je kockanje moguće?
Binoj Antony
2012-05-02 17:36:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je li moguća kockanje ako je napadnut bilo koji od kvadrata koji su uključeni u kockanje, ili je to problem samo ako su napadnuti kvadrati kojima je kralj prošao a ne oni koje je pomaknuo top?

+1 jer je to vrlo česta pogreška među novim igračima.
Ažurirao sam svoj odgovor. Nadam se da je sada jasnije! Živjeli!
Sedam odgovori:
#1
+74
Philip Seyfi
2012-05-02 17:45:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Da, možete, sve dok kralj ne prođe ili ne završi na napadnutom trgu.

Iz FIDE zakona o šahu:

  1. Pravo na dvorac je izgubljeno:
    • ako se kralj već preselio, ili
    • s topom koji se već preselio.
  2. Prijedlog je spriječen u rovovima:
    • ako se napadne trg na kojem stoji kralj ili trg koji mora prijeći ili trg koji treba zauzeti jednim ili više protivničkih dijelova ili
    • ako postoji bilo koji komad između kralja i topa kojim će se vršiti kocka.
  3. ol>
To je bilo zanimljivo, vaš se odgovor promijenio iz NE u DA!
Trebali bismo pitati Viktora Korchnoia!
Da bi objasnio šalu Tonyja Ennisa, Korchnoi je 1974. glumio Karpova u finalu kandidata za pravo izazivanja Fischera. Midgame, Korchnoi prilazi arbitru O'Kellyu de Galwayu i pita ga može li dvorac dok je napadnut njegov topao. O'Kelly ga gleda zapanjeno, ali odgovori da. "Nikad prije nije došlo", slegne ramenima Viktor.
Znači li to da između nepokretnog kralja i topa (koji će biti proklet) ne smije biti komada (bilo koje boje)?
Iznenadio sam se pričom o Korchnoiu, ali prema [ovom članku iz Južne Floride _Sun-Sentinel_] (https://www.sun-sentinel.com/news/fl-xpm-1995-07-16-9507110283-story .html), priča se pojavljuje u Korchnoijevim memoarima _Šah je moj život_.
#2
+42
James Tomasino
2012-05-02 17:52:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Da, ako je topu ugroženo, još uvijek možete dvorac. Pravilo o ugroženim kvadratima odnosi se samo na kvadrate gdje kralj prolazi (uključujući početnu i završnu poziciju).

Na primjer, u slučaju bijele zamke, matica, na primjer, prijetnja a1 ili b1 ne sprječava da se dvorac održi.

Razmislite o obrazloženju da kralj ne može biti pod kontrolom, čak i ako je privremeno u rolanju, ali topa nema takvih ograničenja.
#3
+24
David Spencer
2012-07-19 01:44:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jedan lijep primjer za to je u ovoj igri, gdje igrač koji se zove Feuer iskorištava sposobnost utvrđivanja dvorca dok je b1 napadnut kako bi odigrao prekrasnu kombinaciju.

  [FEN ""] [Događaj "Belgijsko prvenstvo"] [Web mjesto "Liege BEL"] [Datum "1934"] [Datum događaja "?"] [Krug "?"] [Rezultat "1-0"] [Bijelo "Otto Feuer"] [Crni "Alberic O'Kelly de Galway"] [ECO "C73"] [WhiteElo "?"] [BlackElo "?"] [PlyCount "25"] 1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4.Ba4 d6 5.Bxc6 + bxc6 6.d4 f6 7.Nc3Rb8 8.Qd3 Ne7 9.Be3 Rxb2 10.dxe5 fxe5 11.Nxe5 dxe5 12.Qxd8 + Kxd8 13.OO-O + 1-0  
#4
+20
Tom Au
2012-05-02 18:38:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pravila su da kralj ne može uvrstiti provjeru , provjeru kroz ili provjeru u . To se odnosi na kraljev trg, plus dva kvadrata udesno ili ulijevo.

Zamka je dopuštena kada je točak napadnut (na trgu topa). S kraljice, to bi također uključivalo viteški trg. Ali ne na strani kralja, jer bi kralj bio ubačen u provjeru. Također ne može dvorac ako je napadnut biskupov ili kraljičin trg.

#5
+6
Rauan Sagit
2013-12-01 18:02:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Možete dvorac kad se ispune svi ovi uvjeti:

  1. Kralj i Rook do sada nisu povukli poteze.

  2. Kralj nije pod kontrolom.

  3. Kralj neće proći prijetili kvadrat tijekom rokada.

  4. Kralj neće sletjeti na ugroženi trg.

Uvjet 3 možda će trebati pojašnjenje. Na primjer, imate bijele komade i želite se zamaknuti kraljem. Zatim koristite svoje Ke1 i Rh1 za rovanje. Recimo da su ispunjeni uvjeti 1 i 2. Dalje, kvadrat g1 ne bi trebao biti ugrožen kako bi ispunio uvjet 4. Konačno, kralj će proslijediti kvadrat f1 na putu do g1. Dakle, kvadrat f1 ne bi trebao biti ugrožen ako uvjet 3 vrijedi!

#6
+1
Rewan Demontay
2019-09-15 07:03:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evo problema koji sam napravio i koji pokazuje kako se topot može kretati napadnutim kvadratima. Kvadrati a1 i b1 maksimalno su povezani. Da je na dasci, definitivno bi isfrustrirao nekoliko ljudi, što je točna poanta ove male vježbe!

  [Naslov "Mate u dva poteza"] [FEN "8/8 / 8/8 / pppbbp1r / nr2pppB / q2n2Pp / R3K2k w Q - 0 1 "]  
#7
+1
d4zed
2020-01-16 16:52:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Postoji još mnogo toga pod uvjetom da se uzme u obzir da King i Rook moraju biti u istom rangu, u protivnom bi bilo moguće ronjenje Pam-Krabbe.Pam-Krabbe rovovi u osnovi su vertikalne kockanje, gdje bi kralj dvorac s promoviranim pijunom . To više nije dozvoljeno.



Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...