Pitanje:
Je li uzimanje protivničkog kralja nezakonit potez?
Pep
2012-05-15 23:15:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U blitz igrama, izvođenje ilegalnog poteza, a zatim pritiskanje sata gubi igru ​​ako protivnik tvrdi da je ilegalni potez pod uvjetom da ne povuče novi potez, jer bi novi potez poništio prethodni ilegalni potez prema FIDE blitz pravila.

Zbog toga sam u blitz igrama vidio svakakve forfete, uključujući jednog igrača koji uzima jednog od svojih pijuna.

Međutim, najčešći slučaj jer ilegalni potezi zanemaruju da je kralj pod kontrolom ili oduzimaju kralja zaštitu. U ovom slučaju kada je kralj provjeren, ako protivnik uzme izloženog kralja i pritisne sat, čine li novi ilegalni potez, dakle poništavajući prethodni?

Rečeno mi je da je uzimanje King je, čak i kao svojevrsna "šala" da se razotkrije prethodni ilegalni potez, ilegalan potez sam po sebi, jer se kralja ne može uzeti, već samo povezati. Je li to točno prema FIDE pravilima?

Jeste li zapravo vidjeli da se to događa u * natjecateljskim * blitz igrama? Ili je ovo samo hipotetsko pitanje?
Dva odgovori:
#1
+14
PeskyGnat
2012-05-15 23:40:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hvatanje kralja nezakonit je potez prema FIDE-u.

Pogledajte članak 1.2 iz zakona o šahu

Cilj svaki igrač mora staviti protivničkog kralja 'pod napad' na takav način da protivnik nema pravni potez. Za igrača koji postigne ovaj cilj kaže se da je ‘matirao’ protivničkog kralja i da je pobijedio u igri. Ostavljanje vlastitog kralja pod napadom, izlaganje vlastitog kralja napadu i također 'hvatanje' protivničkog kralja nisu dopušteni. Protivnik čiji je kralj matiran izgubio je igru.

To ne znači da je uzimanje kralja ilegalni potez, već da je povlačenje bilo kojeg poteza dok je ček koji ne oslobađa čeka nezakonit potez, uključujući uzimanje kralja drugog igrača,.
Ne bih se složio, a to bi također značilo da je vaš protivnik povukao nezakonit potez stavljajući vlastitog kralja pod kontrolu
#2
+13
Andrew
2012-05-15 23:53:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To je zapravo vrlo često u blitz igrama. Uzimanje protivničkog kralja smatra se tvrdnjom o ilegalnom potezu. Za neke dodatne informacije možete vidjeti moj odgovor na ovo pitanje.

Budući da je uzimanje protivničkog kralja zahtjev umjesto poteza, on odmah završava igra. U blitz igrama pobjeđuje igrač koji "uhvati" kralja. U sporijim igrama uzimanje kralja je zapravo protuzakonito, a ako bi igrač to učinio, pozicija bi se vratila na položaj prije prvog ilegalnog poteza, a zatim bi se primjenjivala bilo koja pravila premještanja dodira. Ako je bilo razloga za vremenski pritisak, jedan ili oba igrača mogli bi dodati dvije minute na svoje satove po odluci arbitra.

Iz FIDE dodatka za Blitz i Rapidplay

Članak A.4.c:

Nezakonit potez je dovršen nakon što je pokrenut protivnikov sat. Protivnik ima pravo zahtijevati pobjedu prije nego što je napravio vlastiti potez. Međutim, ako protivnik ne može matirati kralja igrača bilo kojom serijom legalnih poteza, podnositelj zahtjeva ima pravo zahtijevati neriješeno prije nego što je napravio vlastiti potez. Jednom kada je protivnik povukao vlastiti potez, ilegalni potez ne može se ispraviti ako se međusobno ne dogovore bez intervencije arbitra.

Gdje se u pravilima kaže da je uzimanje protivničkog kralja zahtjev umjesto poteza? Nisam siguran da je to zaključeno iz citiranog članka A.4.c. Imajte na umu da ne govorim o bontonu već o izvršnim pravilima. Iz A.4.c mogu zaključiti samo da će, ako se nakon prvog kralja uhvati i drugog kralja, to biti neriješeno jer nitko ne može pariti bez kraljeva. Međutim, u originalnom se postu zapravo radilo o tome je li tvrdnja o nezakonitom potezu zauzimanjem kralja bila osuđena (i izgubljena) ideja, jer je to neka vrsta uobičajene prakse.
@Pep Barem se u pravilima USCF-a uzimanje protivničkog kralja izričito tumači kao zahtjev, a ne potez. " potez igrača. Mislim da FIDE ne pokriva ovu situaciju jer FIDE želi arbitra po utakmici koji bi zaustavio igru ​​da je kralj zarobljen. Razmislite o ovome - nakon preuzimanja kralja jedine su mogućnosti proglasiti pobjedu hvatača ili reći da je uzimanje kralja ilegalno, a hvatač gubi igru.
pitanje se ne odnosi na pravila USCF-a već na pravila FIDE-a, tako da je ovaj odgovor sasvim pogrešan.
Što ako je igrač premjestio svog kralja pored protivničkog kralja (ilegalno), ali protivnik to nije primijetio i sada igra KxK


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...