Pitanje:
Ako je pijun uz kralja unaprijeđen u kralja, je li kralj odmah pod kontrolom?
Carson
2019-08-08 07:48:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ako je pijun unaprijeđen u kraljicu uz neprijateljskog kralja, je li kralj trenutno pod kontrolom?

Pravila provjere i promocije neovisna su.
Jednostavno pravilo za provjeru: Ako možete uhvatiti mog kralja pri sljedećem potezu, zanemarujući sve igle, ja sam na čeku.
@arlen zašto "ignoriranje svih pinova"? "Ako uspijete zarobiti mog kralja na sljedećem potezu" bilo bi dovoljno, zar ne? Ako je jedan moj komad prikvačen, još uvijek ne možete premjestiti svog kralja na neko njegovo ciljno mjesto, zar ne?
Zašto ne? Ako svoju kraljicu premjestite pored protivničkog kralja, kralj je "trenutno" pod kontrolom, zar ne?
Ako vaš pijun unaprijedi neprijateljskog kralja, ne bi li kralj * već * bio pod kontrolom?
@Jeffrey Pretpostavimo da su moji dijelovi Kd1, Rh8, a tvoji Qd8, Ka8. Vaša je kraljica prikvačena za vašeg kralja, ali ja sam još uvijek pod kontrolom. Da je Arlen rekao samo "Ako uspijete uhvatiti mog kralja na sljedećem potezu", ljudi bi se mogli zbuniti pita li vas zaustavlja li zarobljavanje mog kralja. (Sve je pomalo sivo budući da je hvatanje kralja ionako ilegalan potez, pa je pitanje je li igla zaustavljena nekako sporno.)
https://chess.stackexchange.com/a/1065/13875 također ima odgovor na ovo pitanje ....
@KilianFoth Ne ako je pijun zarobljen u njegovom promocijskom potezu.
@Jeffrey - David je bio u pravu, bio sam precizan u svom jeziku, igle mogu biti neuredne u raznim vremenskim kontrolama i državama, a budući da su dodavanjem tri riječi izbjegnute sve nerede, činilo se da je dobro dodati ih. (IIRC, hvatanje kralja u FIDE blitzu gubitak je poteza, ali u američkom blitzu pobjeđuje, za jedan primjer nereda.)
Tri odgovori:
Jirka Hanika
2019-08-08 18:03:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prema FIDE šahovskim zakonima, pravilo 3.1, kaže se da figura napada protivničku figuru ako igračka figura može izvršiti hvatanje na tom kvadratu (i u još jednom posebnom slučaju koji ovdje nije relevantan). U cijelosti:

Nije dopušteno premještati komad na kvadrat koji zauzima komad iste boje. Ako se figura pomakne na kvadrat koji zauzima protivnička figura, ovaj se hvata i uklanja sa šahovske ploče kao dio istog poteza. Kaže se da figura napada protivnikov komad ako bi figura mogla zauzeti taj kvadrat u skladu s člancima 3.2 do 3.8.

Smatra se da figura napada kvadrat čak i ako je ovaj komad ograničen da se pomakne na taj kvadrat jer bi tada napustio ili stavio kralja vlastite boje pod napad.

Prema pravilu 3.9, kralj je pod kontrolom kada ga napadne jedan ili više protivničkih figura .

Stoga, čim je premještaj završen, kralj je pod kontrolom.

Miral
2019-08-08 10:42:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ako je pijun uz kralja prije promocije, to je već u provjeri. Na primjer, pijun je na e7, a King na d8, kralj je na čeku.

Međutim, ako je pješak udaljen 1 rang od kralja i unaprijeđen je u kraljicu, da, kralj je odmah na čeku. Na primjer, zalaganje na c7, a kralj na e8, ako je c8Q, kralj je na čeku.

Primjenjivo je na sve dijelove, ne samo na kraljicu.

Pion bi mogao završiti u blizini neprijateljskog kralja nakon promicanja ako uhvati komad - na taj način kralj ne bi ilegalno bio na čeku na početku poteza. Kralj na e8, pion na c7, cxd8 = Q +.
Ako brojeve koji se dijagonalno dodiruju računate kao susjedne (a zašto ne biste i vi?), Kralj bi mogao biti u istom rangu kao i pijun prije promocije.
David Chopin
2019-08-11 09:07:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U početku sam mislio da nije moguće promovirati pijuna na kvadrat stražnjeg ranga koji je uz kralja, jer bi to sugeriralo da je protivnički kralj bio na čeku na prethodnom okretu. Ali Remellion je naglasio da bi pijun mogao napredovati na trgu susjednom kralju ako uhvati njegov promotivni potez.

U svakom slučaju, pod pretpostavkom da nema nijednog komada između unaprijeđenog pijuna u kraljicu i protivničkog kralja, bijeli kralj bi bio na čeku na sljedećem zavoju.

Previdite slučaj: hvatanje uz promociju. Crni kralj na e8, bijeli pion na e7 uzima nešto na d8, promovirajući.
Potpuno sam previdio ovo haha. Dobra poanta


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 4.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...