Pitanje:
Kada je dozvoljeno prvo zamkom premještati topu?
Brian Towers
2019-09-03 15:39:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kao nastavak na pitanje Je li legalno zamkivati ​​s "duhom" točkom : Kada je to legalno (prema zakonima FIDE iz Šah) do dvorca koji je prvo premjestio točku?

Dva odgovori:
Glorfindel
2019-09-03 16:01:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ako ovo nije trik pitanje, rekao bih nikad :

3.8.2 [] Ovo je potez kralja i bilo koji dio iste boje duž prvog ranga igrača, računajući kao jedan kraljev potez i izvršavajući se na sljedeći način: kralj se premješta sa svog prvobitnog kvadrata dva kvadrata prema toku na izvornom kvadratu, a zatim se taj toranj prenosi na kvadrat koji ima upravo prešli.

Riječ tada implicira da se kralj kreće prvi, a topa drugi. Također,

4.4 Ako igrač koji ima potez:

4.4.1 dodirne svog kralja i točku mora se zamaknuti na toj strani ako je to legalno

4.4.2 namjerno dotakne topa, a zatim njegov kralj ne smije tim potezom zazvati na toj strani, a situaciju uređuje članak 4.3.1.

To bi značilo da dodirivanje kralja i topa (ali ne i njihovo pomicanje) obvezuje igrača na rolanje; tada bi on / ona mogao prvo pomaknuti točku, a tek onda kralja, jer bi to dalo isti položaj na ploči kao i jedina legalna igra u tom trenutku. Ipak, ako bih to vidio kao arbitra, razgovarao bih s igračem o ovome.

Zbunjen sam 4.4.1. Kako, fizički, igrač može dodirnuti svog kralja i topa? Prvo mora dodirnuti jedan (čak i za milisekundu) i tako to postaje komad koji on _ mora_ pomaknuti. Razumio sam postupak kockanja kao: (1) dotaknite kralja (sada mora premjestiti kralja) (2) pomaknite kralja za dva kvadrata i otpustite (obično je ilegalno pomicati kralja za dva kvadrata, _ ukoliko nije_ rotor, tako da se ovo obvezuje na ronjenje. Premjestite topa na drugu stranu kralja. Dodir bilo kojeg dijela prije nego što kralj spriječi ronjenje.
@OscarBravo: S dvije ruke odjednom? Ali mislio sam da je to protiv pravila vremenske kontrole ...
S velikim rukama, ne prevelikom daskom i malo vježbanja, moguće je zamaknuti (kratko) stiskanjem kralja i topa palcem i malim prstom i uvrtanjem ruke kako bi se promijenili mjesta između f1 i g1. Ipak mislim da to nema nikakve praktične koristi.
"I" in "dodiruje svog kralja i topu" može se čitati kao "a zatim". Dakle, igrač dodiruje kralja, ali ga ne pomiče (još uvijek je moguće igrati Ke2 itd.), A zatim * istom rukom dotakne točku (sada je Ke2 vani i on mora dvorac). Baš kao da ako dodirnem suprotstavljeni komad koji mogu uhvatiti, a zatim i jedan od svojih dijelova koji može izvršiti hvatanje, moram izvršiti to hvatanje (u ovom slučaju redoslijed dodirivanja nije važan).
@OscarBravo Pravilo ne kaže "istovremeno". Ali čak i da jest, pretjerano ste doslovni. Ako igrač dodirne dva komada (istom rukom ili ne) u takvom brzom nizu da ne možete znati koji je prvi, to bi se klasificiralo kao simultano.
Brian Towers
2019-09-03 16:34:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Obračun prvaka 2019 .: Šah 9LX (zvani Šah 960) koji se trenutno održava u St. Louisu trebao je biti trag.

Evo relevantnog izvatka iz FIDE Zakoni šaha:

Smjernice II. Pravila Chess960

II.3 Pravila ronjenja Chess960

II.3.1 Chess960 omogućuje svakom igraču dvorac jednom po utakmici, što je potencijalni potez i kralja i topa u jednom potezu. Međutim, nekoliko je interpretacija redovnih šahovskih pravila potrebno za ronjenje, jer redovna pravila pretpostavljaju početna mjesta toka i kralja koja često nisu primjenjiva u Chess960.

II.3.2 Kako zamakati. U Chess960, ovisno o položaju predlijevanja kralja i topa, manevar kockanja izvodi se jednom od ove četiri metode:

II.3.2.1 dvostruko pomicanje rotiranja: potezom s kraljem i potez s topom, ili

II.3.2.2 konacna transpozicija: transponiranjem položaja kralja i topa, ili

II.3.2.3 rotiranje samo s kraljem: samo potezom s kraljem, ili

II.3.2.4 rotacija samo s potezom: samo potezom s topom .

Evo jedne od početnih pozicija s jučerašnjih igara koja daje mogućnost rotiranja samo na rooku na kraljici:

  [fen "nrkrqbbn / pppppppp / 8/8/8/8 / PPPPPPPP / NRKRQBBN w KQkq - 0 1 "]  

Kraljevi su već na dvorskim rovinjskim kvadratima c1 i c8. Sve što je potrebno je da se topovi d datoteke pomaknu, a ronjenje se može izvesti preskakivanjem b toka preko kralja.

Imajte na umu da bi pitanja o razmjeni stekova trebala biti korisna ne samo onima koji postavljaju pitanja, već i u budućnosti. Vaša referenca na "trenutni događaj u St Louisu" trenutno mi ne znači i vjerojatno nikome neće značiti za nekoliko mjeseci ili godina.
"Trenutni događaj u St Louisu trebao je biti trag." - zašto? To nije šah (iako je šah * varijanta *). Pravilo koje ima smisla samo u smislu šahovske varijante nevažno je za ono što se događa sa standardnim šahom. Zanimljiv možda, ali zapravo nije odgovor na ovo pitanje.
@DavidRicherby Uredio sam u poveznici na događaj.


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 4.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...