Pitanje:
Može li se igrač prisiliti prilagoditi komad?
pzeueghrc
2019-12-26 03:42:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ako je jedan od mojih komada nenamjerno oboren s ploče, trebam li ga vratiti na ploču?

Mogu li se nastaviti igrati s jednim ili više komada nije na ploči (ali i dalje je na snazi ​​- na primjer, točak koji je bio na A1 , ali je oboren s daske i dalje "pazi" okomito i vodoravno)?

Mogu li ga vratiti na ploču samo kad ga namjeravam premjestiti?

U mladosti sam naučio da ga treba prilagoditi izgovaranjem "J'adoube". Je li to još uvijek pravilo (ili je ikad bilo)?
Dva odgovori:
Christian H. Kuhn
2019-12-26 04:25:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kada se primjenjuju pravila FIDE turnira: Ako istisnete jedan ili više komada - odbijanje s ploče, namjerno ili nenamjerno, predstavlja pomicanje - morate sami uspostaviti točan položaj u svoje vrijeme (čl. 7.4.1) . Iako se to posebno ne spominje, rekao bih da to morate učiniti odjednom; ako pričekate, to bi se moglo smatrati pokušajem "ometanja ili iznerviranja protivnika" ( čl. 11.5).

U redovnoj igri, ako nastavite dok je netočno pozicija je na ploči, svaki potez smatrat će se nepravilnim, vratit će se ispravan položaj prije izbacivanja, igra će se nastaviti s tog položaja, arbitar će postaviti sat i izreći kazne. U brzim i blitz igrama, nakon što je protivnik napravio potez, igra će se nastaviti bez "nestalog" komada.

USCF može imati dodatna pravila.

Pitanje se vjerojatno odnosilo na događaj opisan u drugom pitanju (onom gore povezanom). Gdje je netko iz publike odbio komad daske i igrač ga je vratio natrag, nakon čega je bio prisiljen odsvirati taj komad jer ga je 'dotaknuo'.
@HansJanssen: Treba napomenuti da je u povezanom pitanju komad koji je izbačen s ploče bio kraljev igrača. Ne znam imaju li brza / blitz pravila neku posebnu iznimku za taj slučaj, ali čini mi se nekako neugodno nastaviti igrati u najmanju ruku, čak i ako je jedan ili više poteza već povučeno nakon nesreće.
D M
2019-12-26 18:40:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prema zakonima šaha:

7.4.1 Ako igrač istisne jedan ili više figura, on će u svoje vrijeme ponovo uspostaviti ispravan položaj.

Naravno, u ovoj situaciji nije igrač zamijenio jedan ili više komada. Vjerujem da bi stoga bilo na snazi ​​još jedno pravilo:

7.6 Ako se tijekom igre utvrdi da je bilo koji komad pomaknut sa svog ispravnog kvadrata, položaj prije nepravilnosti vratit će se. Ako se položaj neposredno prije nepravilnosti ne može utvrditi, igra se nastavlja sa zadnjeg prepoznatljivog položaja prije nepravilnosti. Tada će se igra nastaviti s ovog vraćenog položaja.

Primijetite upotrebu pasivnog glasa. Ako se 7.4.1 ne odnosi, onda nije važno kako je premješten i nije važno kako će biti vraćen, ali pozicija će se vratiti i igra će se nastaviti s vraćene pozicije. To podrazumijeva da se ne možete pomicati dok se ne vrati (inače ne biste nastavili s te pozicije.)

I, naravno, smijete zaustaviti sat i nazvati arbitra ako takvo što se događa.

7.4.2 Ako je potrebno, igrač ili njegov protivnik zaustavit će šahovski sat i zatražiti pomoć arbitra.

Zvuči kao da sami ne biste trebali dodirivati ​​komad i čekati da ga arbitar vrati natrag kako biste spriječili protivnika da vrišti "potez dodirom".
@HansJanssen To je najsigurnije, iako je ponovno postavljanje na sebe opcija ako znate da vaš protivnik neće nazvati touch move i / ili arbitar to neće podržati. IMO, ako igrač očito samo slijedi 7.4.1 ili 7.6 i ponovno uspostavlja slučajno premješteni komad, dodirni potez se ne smije pozivati. (Ali to je drugo pitanje.)


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 4.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...